Renault Revine la Obiceiurile Sale Recorduri cu Filante Record 2025
Ok, este un EV, dar arată foarte bine și este pregătit să stabilească noi recorduri anul acesta!
Urmărirea recordurilor de viteză pe uscat poate părea futilă și lipsită de sens pentru majoritatea, dar există un avantaj real în aspirațiile omenirii de a avea din ce în ce mai mult, din ce în ce mai bine, din ce în ce mai repede. Desigur, acest lucru poate veni cu un cost, fie financiar, fie fizic, dar la un moment dat, putem beneficia de inovațiile și dezvoltările necesare pentru a descoperi noi terenuri. Fără această foame, multe lucruri pe care acum le considerăm de la sine înțelese nu ar fi disponibile pentru noi. Luați ca exemplu oglinzile retrovizoare, centurile de siguranță și cutiile de viteze cu schimbător de viteze pe volan, care toate au venit direct din curse. Vehiculele pentru recorduri de viteză pe uscat, cum ar fi Thrust SSC, ne-au oferit de asemenea perspective valoroase asupra teritoriilor neexplorate.
Ar putea fi o surpriză, dar Renault a lăsat o amprentă indefinită asupra istoriei recordurilor de viteză pe uscat și își propune să revină la gloria de altădată cu Filante Record 2025.
Recordurile de viteză pe uscat vin în tot felul de categorii. Două roți versus patru roți, acționate de roți versus acționate de propulsie, motoare cu combustie versus motoare cu jet sau electrice, șoferi bărbați sau femei, limitări la numărul de cilindri sau capacitatea motorului, kilometri/mile staționari versus kilometri/mile zburători și așa mai departe. Cel mai semnificativ este recordul de viteză pe uscat, deținut de Andy Green, un fost pilot de vânătoare al Forțelor Aeriene Regale. El deține încă recordul pentru cea mai rapidă viteză înregistrată pe uscat, stabilită în Thrust SSC (Super Sonic Car).
Pe 15 octombrie 1997, echipa Thrust SSC a realizat ceva de neconceput până atunci, și anume să rupă bariera sonoră, într-o mașină. Green, pilotul mașinii, a atins viteza incredibilă de 1.227,986 kph (sau 763,035 mph), ceea ce este Mach 1,016 (sau 1,016 ori viteza sunetului).
Filante Record 2025 este un laborator pe roți, practic, cu o lungime de 5.12m, o înălțime de 1.19m și o lățime de 1.71m. Mașina este proiectată să fie cât mai ușoară posibil, având în vedere ce trebuie să realizeze pentru a-și atinge obiectivele și cântărește 1.000kg. Utilizarea extinsă a fibrei de carbon Scalmalloy și a altor materiale avansate ușoare contribuie la greutatea scăzută a mașinii, fără a compromite rigiditatea structurală. Exteriorul este optimizat pentru a fi cât mai aerodinamic posibil, ceea ce este motivul pentru raportul remarcabil lungime-lățime. O mașină mai lungă este mai stabilă din punct de vedere aerodinamic decât una mai scurtă.
Ascunse sub carenele elongate se află roți speciale cu reducerea frecării de la Michelin. Partea din față arată un „fuselaj” central desenat ascuțit, cu faruri mari rotunde care imită cele de pe 40 CV des Records. În jurul spatelui, secțiunea de coadă asemănătoare unei aripioare a acelei mașini istorice face de asemenea o apariție spirituală. Privită din lateral, poți vedea cu siguranță descendența mașinii către cele mai timpurii vehicule record ale Renault. Cabina este acoperită de un canopy din sticlă care se ridică ușor deasupra secțiunii din față a caroseriei.
Scaunul este o combinație de lame din fibră de carbon și pânză întinsă, iar toate controalele sunt poziționate la îndemâna șoferului. Controlul direcției, accelerării și frânării sunt integrate în volan, care este complet steer-by-wire. De fapt, nu există nicio conexiune mecanică între șofer și mașină, deoarece totul este controlat prin cablu.
Renault rămâne puțin secret cu privire la performanțele mașinii, în afară de a menționa că are o baterie de 87 kWh, similară ca capacitate cu Scenic E-Tech. Nicio putere de ieșire, nicio perioadă de accelerație, nicio viteză maximă, nicio țintă de autonomie, nicio țintă de eficiență, nimic… Singurul detaliu pe care îl revendică este că pachetul de baterii cântărește 600kgs, așa că este mai mult de jumătate din greutatea întregii mașini. De asemenea, nu este specificat ce recorduri specifice de eficiență sau autonomie urmărește Renault. Timpul va spune însă dacă își vor atinge obiectivele sau nu. Până atunci, putem admira această mașină cu un aspect nebunesc și spera că unele dintre detaliile de design vor ajunge în mașinile de stradă ale Renault în viitorul apropiat!
Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați Renault.com.