Această mică Fiat Panda Cabriolet ciudată este mai tare (și mai practică) decât orice Ferrari….
Desenată de Giorgietto Giugiaro, Panda a fost concepută pentru a transporta masele, dar a devenit un icon de stil neintenționat.
Europa are o istorie bogată de mașini mici concepute pentru a aduce mobilitate maselor. Aceasta a început după Al Doilea Război Mondial, când resursele erau limitate și fondurile practic inexistente. Oamenii aveau nevoie de un transport ieftin și simplu pentru a se deplasa. Răspunsul a fost micro mașina, multe dintre acestea devenind mașini de cult. În timp ce Marea Britanie avea Mini, iar Franța a oferit 2CV, Italia a contribuit cu Fiat 500, Iso Isetta, Piaggio Ape și Autobianchi Bianchina. Chiar și în anii mai târzii, micuța hatchback italiană a fost extrem de populară, cu Fiat Panda fiind construită în milioane! Un exemplu perfect este Fiat Panda Cabriolet din 1991, o mașină care este mai rară și mai practică decât un Ferrari!
Fiat Panda a fost succesorul Fiat 126, care a înlocuit Fiat 500. Aceste trei mașini mici au adus milioane de oameni pe drumuri și au devenit iconuri ale industriei auto. Fiat 500 este fără îndoială cea mai iubită dintre cele trei, dar nu subestimați moștenirea lui 126 și Panda! În total, Fiat a construit 3,8 milioane de 500 între 1957 și 1975, 4,6 milioane de 126 între 1972 și 2000, și 4,5 milioane de prima generație Panda. 500 și Panda au fost, de asemenea, reintroduse ca mașini compacte inspirate retro, cu mare succes!
Fiat Panda a fost lansată în 1980 și a fost o mașină mică și pătrată, concepută de Giorgietto Giugiaro, care a creat și modele celebre precum Iso Griffo, Maserati Ghibli și Volkswagen Golf MK1. Cerințele de design specificau o formă asemănătoare unui container, cu un interior spartanic, dar spațios. La Salonul Auto de la Geneva din 1980, Panda a devenit exact asta: o mașină mică, pătrată, cu spațiu pentru patru adulți și un motor fiabil în față. Și un fapt amuzant: este numită după ursul Panda, dar mai degrabă după Empanda, zeița romană a călătorilor.
Mica mașină a devenit atât de populară încât a rămas în producție aproape neschimbată timp de aproape 23 de ani, fiind faceliftată în 1986 și din nou în 1991. Fiat a construit diferite versiuni, inclusiv ultra-cool Panda 4×4 și chiar un Jolly! Fiat Panda Cabriolet, de fapt, a părăsit fabrica în 1991 ca un Panda standard, deoarece Fiat nu a construit oficial un Panda decapotabil. Aceasta este opera unui caroserist italian care l-a transformat și omologat.
Această mașină are aproape 130,000 de kilometri, ceea ce nu pare mult în raport cu cei 33 de ani ai săi. Este listată pentru EUR 19,900, ceea ce o face o afacere stilată! Ce ar fi mai bine decât să apari la întâlnirea locală de mașini cu ceva mai rar și, poate, mai cool decât o Ferrari F40 roșie?
Pe lângă acest mic Panda ciudat, există și un Fiat 126 Bis Pop cu motorul în spate, la fel de adorabil, de vânzare! 126 Bis Pop oferă probabil aceeași distracție ca și Panda, dar cu motorul în spate, fiind listat pentru același preț de EUR 19,900 și având doar 19,000 km la odometru. Așa că întrebarea este: Panda sau 126? Cabriolet sau Bis Pop? Depinde de tine, dar personal aș alege Panda!