Designul Ceasurilor Vorbitoare în 2024 cu Max Resnick și Emmanuel Gueit

Învățând cum doi designeri de ceasuri de vârf își văd meseria

Thomas Van Straaten

În viață, alegerile pe care le facem devin deseori decisive pentru viitorul nostru. De exemplu, am ales un profil de subiect în liceu care m-a împiedicat să mă calific pentru școala de Design Industrial. Dacă aș fi ales altceva la 15 ani, poate că aș fi devenit designer. Acum, trăiesc această pasiune visând la ceasuri și colaborând cu designerul Max Resnick pentru a le aduce la viață. Îmi place să discut despre designul ceasurilor, iar aspectele tehnice sunt întotdeauna subordonate esteticii.

Am decis să discut cu doi designeri de renume despre viziunea lor asupra designului, tendințelor și abordărilor în proiecte. Scopul meu este să împărtășesc perspectivele lor asupra designului ceasurilor. Emmanuel Gueit, cunoscut pentru Audemars Piguet Royal Oak Offshore, și Max Resnick, designerul Type 37HW, au fost dispuși să împărtășească gândurile lor. Să ne bucurăm împreună de designul ceasurilor!

Cum să evaluezi designul unui ceas

Thomas van Straaten (TVS): Când vezi un ceas nou, cum îl evaluezi din perspectiva designului?

Emmanuel Gueit (EG): Primul meu gând este dacă îmi place sau nu. Este esențial dacă l-aș purta. Apoi, mă uit la cum se așază ceasul pe încheietura mea și dacă va rezista în timp. Mă îndoiesc că multe ceasuri recente vor rezista, iar dacă o fac, va fi datorită numelui, nu a designului.

Max Resnick (MR): Când văd un ceas nou, am o reacție instinctuală despre cât de bine funcționează designul ca un întreg. Apoi, îl analizez mai detaliat, întrebându-mă dacă este adecvat scopului său, mai ales dacă este destinat unui sport sau unei activități specifice. Purtabilitatea și funcționalitatea sunt esențiale; un design bun echilibrează aceste aspecte.

Evaluez ceasurile pe baza purtabilității, lizibilității și alinierea designului cu identitatea brandului. După mai bine de un deceniu în industrie, mi-am rafinat metoda de evaluare a designurilor, analizând fiecare element și cum se îmbină într-o manieră coerentă.

Gestionarea proporțiilor în designul ceasurilor

Cum ar trebui gestionate proporțiile în designul ceasurilor? Există reguli care să facă un design să pară echilibrat?

Proporțiile nu au reguli stricte; totul depinde de sentimentul personal. Când am proiectat Royal Oak Offshore în 1989, am optat pentru dimensiuni mari pentru a ieși în evidență. Acum, cred că 37–39mm este dimensiunea optimă. Poate că dimensiunile mari vor reveni, dar pentru moment, ceasurile mai subțiri sunt la modă.

Proporțiile influențează fiecare aspect al designului. La începutul procesului, iau în considerare dimensiunile urechilor și grosimea ceasului, ajustându-le pe parcurs pentru a obține un aspect echilibrat și plăcut. Aranjarea cadranului este o altă zonă în care proporția joacă un rol crucial.

Tipografia în designul ceasurilor

Cum abordezi tipografia în designul ceasurilor? Care este valoarea sa?

Tipografia este esențială pentru brand și design. Trebuie să reflecte ADN-ul brandului. Dacă proiectez un ceas inspirat de anii 1940, folosește tipografia respectivă. Când vine vorba de un design din anii 1960, pot fi mai creativ. Combinarea stilurilor poate aduce un aspect interesant.

Tipografia influențează lizibilitatea cadranului și comunică tonul designului. Poate unifica o colecție sau diferenția modele, aducând coerență și individualitate în funcție de estetică.

Abordarea culorii în design

Cum abordezi culoarea? Ce rol joacă în procesul de design?

În cazul cadranelor, analizăm tendințele viitoare. Culorile clasice, precum albastru, gri și negru, sunt populare, dar îmi place să experimentez pentru a aduce ceva nou. Abordarea mea se axează pe formă, dezvoltând mai întâi un design în paletă monocromă.

Culoarea poate fi un element central al identității brandului, integrându-se mai devreme în proces. O văd ca pe un instrument flexibil care adaugă energie și impact unui design.

Tendințe în designul ceasurilor

Ce schimbări ai observat recent în designul ceasurilor?

Observăm o schimbare de la ceasurile sport din oțel către designuri inovatoare. Brandurile mici devin creative, iar acest lucru ar putea inspira mărci mari să inoveze. Tendințele actuale sunt inspirate de anii 1960 și 1970, o perioadă de creativitate. Acum vedem mărci care își asumă riscuri creative, cu forme sculpturale și modalități inovatoare de a afișa timpul.

Interesul pentru materialele naturale, cum ar fi cadranele din piatră, este în creștere. De asemenea, tehnicile avansate de fabricație, cum ar fi imprimarea 3D, permit realizarea unor designuri inovatoare.

Echilibrul între vintage și inovație

Cum echilibrezi dragostea publicului pentru designul vintage și dorința de a inova?

Publicul a fost atras de designurile vintage în ultimele două decenii. Acum, observăm o tendință de a face ceva nou, inspirat din trecut, dar cu un accent pe inovație. Este important să nu ne limităm la reeditări, ci să aducem idei proaspete.

Funcție versus estetică

Cum gândești despre funcție versus estetică?

Estetica este prioritară. Întotdeauna mă gândesc la cum arată ceasul și cum se va comporta în timp. Funcția este importantă, dar trebuie să se integreze în cadrul estetic.

Exemple de design bun și rău

Ce ceasuri de alți designeri admiri?

Anul acesta, am fost impresionat de Toledano & Chan și de originalitatea lor. Îmi place și Royal Oak, dar sunt deschis la inovație de la mărci noi.

Tendințe de design pe care ai vrea să le vezi dispărute

Nu aș dori să dispară nicio tendință, deoarece totul revine în industrie. Totuși, aș prefera să văd o reducere a reeditărilor care nu aduc nimic nou.

Ce constituie un design de ceas grozav?

Nimic nu este perfect, dar reacția publicului la un ceas nou este un indicator clar al succesului său. Un design grozav trebuie să aducă bucurie și să fie relevant în contextul actual.

Gânduri finale

Este fascinant să ascult doi designeri de ceasuri experimentați discutând despre meseria lor. Max și Emmanuel împărtășesc un entuziasm pentru viitorul designului. Aș dori să mulțumesc lui Emmanuel Gueit și Max Resnick pentru timpul acordat. Continuați să creați ceasuri minunate!

Întoarce-te la pagina principală