Numai tipul meu! Un interviu cu designerul de tipografie Samuel Baker

Numai tipul meu! Un interviu cu designerul de tipografie Samuel Baker

Just My Type! Un interviu cu designerul de tipografie pentru ceasuri Samuel Baker

Între în detaliile cernelei de pe cadran

Dacă urmezi scrierile mele, știi că sunt un avocat al tipografiei în designul ceasurilor. Este un element adesea neglijat care poate face sau desface un ceas. În timp ce îmi dezvoltam ceasul, designerul de tipografie Samuel Baker a apărut pe radarul meu. Am ajuns să colaborăm, rezultând o tipografie complet personalizată pentru compania mea de ceasuri începătoare. Samuel este profund pasionat de subiect, ceea ce simți imediat când vorbești cu el, așa că m-am gândit că cine ar putea fi mai potrivit pentru a împărtăși câteva perspective din interior despre tipografie cu noi?

Cum influențează provocările tehnice tipografia

Trecem direct la modul în care avansurile tehnice schimbă tipul de cadran.

Thomas van Straaten (TVS): Cum s-au schimbat provocările tehnice care influențează tipografia ceasurilor de-a lungul decadelor?
Samuel Baker (SB): Puteți discuta aproape în termeni de secole, nu de decenii! Procesul de imprimare pad, despre care am vorbit anterior, există din sfârșitul secolului al XIX-lea și este încă metoda predominantă de imprimare pe fețele de ceas. Înainte de asta, marcajele de pe cadrane erau în principal fie pictate, fie emailate, fie gravate manual.

Câteva cadrane foloseau o metodă de cartuș, care este ca o mică placă aplicată, gravată cu numele producătorului sau un număr de pe cadran. Dar acele tehnici timpurii de pictură manuală și gravare au influențat multe dintre stilurile pe care încă le vedem și le recunoaștem ca fiind vernaculul tipografiei ceasurilor.

În timp, gravarea chimică a acelor plăci a devenit norma, ducând la transferul fotografic al designurilor, ceea ce permite redimensionarea. Acest lucru poate schimba aspectul caracterelor destul de mult deoarece nu trebuie să fie desenate la o scară 1:1. Redimensionarea va duce la linii mai curate și mai clare, iar de asemenea poți compune multiple elemente în moduri mai sofisticate. În zilele noastre, lucrările sunt create digital, iar plăcile sunt gravate cu laser. Cu toate acestea, imprimarea este încă fundamental realizată cu o placă gravată și un pad de gelatină sau silicon.

În general, se poate spune că imprimarea pad a devenit mai clară și mai precisă în timp. Dar ai putea susține, de asemenea, că a îndepărtat o parte din caracterul pe care imperfecțiunile și tipografia desenată de mână l-au creat.

Cum să privești tipografia

Poți să ne spui cum să evaluăm tipografia cadranului ceasului? Ghidează-ne prin lucrurile la care te uiți.

Dacă pot privi un ceas fără să fiu distras de un element tipografic stângaci, acesta este un început bun! Tipografia trebuie să aibă sens în cadrul designului general al ceasului. Dacă există indicații, sub-cadrane și așa mai departe, ceea ce înseamnă fiecare ar trebui să fie clar, iar tu ar trebui să poți să le citești. Fundamentally, tipul este acolo pentru a servi un scop. După aceea, este vorba despre execuție — este frumoasă, elegantă, tradițională, îndrăzneață, nouă, stilată? Ce calități încearcă să transmită în afară de informații? Ce este potrivit pentru brand și scopul ceasului? Ce îți spune ție? Îți place să te uiți la ea? Evocă ceva cu care te conectezi emoțional? Desigur, nu fiecare ceas trebuie să facă asta. Funcționalitatea stark poate, de asemenea, să conducă la un design grozav.

Ce constituie o tipografie excelentă pentru ceasuri pentru tine?

Tipografia bună a cadranului ceasului este ca majoritatea altor tipografii bune — ar trebui să fie lizibilă, echilibrată, bine spațiată și bine organizată. Ar trebui să înțeleagă contextul în care există. Ceea ce vreau să spun este că trebuie să fie adecvată. Nu trebuie să fie rezervată sau conservatoare; poate fi, de asemenea, doar distractivă sau neașteptată. Poate să te facă să zâmbești atunci când te uiți la încheietura mâinii.

Pentru mine, devine excelentă atunci când totul se potrivește și aranjamentul cadranului “cântă.” Cadranele foarte complicate pot fi extrem de dificile de realizat corect, dar la fel de complicate pot fi și cele foarte simple.

Ce constituie tipografia proastă de ceas pentru tine?

Lene. Când o marcă nu s-a deranjat. Dacă ești o marcă de ceas care folosește Arial pe cadran, ori nu îți pasă de detalii, ori nu poți vedea diferența. Niciuna nu este o impresie bună.

Un alt exemplu de practică proastă pe care o vezi tot timpul este distorsionarea digitală a tiparului. Când faci asta, trăsăturile fontului devin distorsionate — se îngroașă într-o parte a caracterului și se subțiază în alta. Dacă ești un tipograf, asta iese în evidență ca un deget rupt.

Cele mai multe mărci moderne pur și simplu tastează numerele și le întind pentru a se potrivi cu deschiderea feronerie. Fereastra de dată înaltă de la ora 6 a liniei actuale Omega Aqua Terra este un exemplu în acest sens. Omega folosește o versiune a fontului Futura, iar distorsionarea acelor forme geometrice pentru a împinge numerele este destul de șocantă.

Utilizarea actuală a tipografiei

Ce ai schimba în modul în care brandurile gestionează tipografia astăzi?

Aș dori ca mai multe branduri să acorde tipografiei același nivel de atenție pe care îl acordă lucrurilor precum finisajul, designul mișcării, materialele și așa mai departe. Angajați un profesionist! Ceasurile sunt lucruri incredibil de detaliate și complexe, cu atât de multe elemente realizate manual. Nu scurtați tipul sau nu folosiți o font de procesare a cuvintelor. Consider că este o rușine că unele dintre cele mai fine ceasuri au inscripția „TOURBILLON” pe cadran în Arial.

Ar trebui să menționez că cred că multe branduri tinere — microbrandurile — sunt destul de puternice în designul și tipografia lor. Adesea, aceste branduri au fost fondate de cineva cu un puternic simț al designului și esteticii; și când ești un microbrand, designul este unul dintre lucrurile pe care poți concura.

Poți să ne împărtășești câteva ceasuri care pentru tine au o tipografie absolut perfectă?

Am văzut recent un Heuer Cortina fenomenal. Toate tipurile sunt realizate manual și frumos spațiate. Citibilitatea este excepțională, iar detaliile au chiar un pic de stil. Este o execuție impecabilă.

În ceea ce privește ceasurile moderne, numerele personalizate ale Berneron Mirage 38 sunt o lucrare grozavă, foarte sofisticată și în ton cu ceasul. Nivada a reușit să creeze revizuiri vintage fără a strica tipografia vintage.

Proiectarea tipografiei pentru ceasuri

Cum abordezi proiectarea unei noi tipografii pentru un nou ceas? Cum traduci brandul și designul în tipografie?

Pentru început, este o discuție despre valorile brandului și obiectivele sale pentru ceas. Aceasta ar putea implica un mood board cu lucruri care plac sau nu plac brandului în alte ceasuri și alte domenii de design.

Conceptul de “design clasic, construcție modernă” este destul de popular în acest moment. Oamenii nu doresc neapărat o replică vintage; ei vor performanță și fiabilitate moderne, dar vor un aspect clasic sau atemporal al designului. Așa că este vorba despre găsirea unei execuții care să îndeplinească această cerință.

Ce părere ai despre tipografie dincolo de cadran? Ai vreo idee despre bezeluri, spatele carcasei etc?

Bezelurile sunt interesante pentru că sunt adesea unele dintre cele mai mari tipuri de pe un ceas. În cazul unui ceas de scufundare, acea tipografie este esențială pentru funcție.

Există, de asemenea, întrebarea materialelor și tehnicilor diferite. Bezel-urile nu sunt imprimate. Marcajele sunt de obicei fie anodizate pe inserții de aluminiu, gravate sau turnate în ceramică. Aceasta schimbă unele dintre cerințele stilului.

Cu toate acestea, a fost interesant să aplic fontul VPC la designul fundului carcasei Type 37HW. Mă așteptam să fie nevoie să-l schimb puțin, dar a ieșit foarte bine cu ajustări minime.

Există ceva ce ai dori să menționezi înainte să terminăm?

Vreau doar să îți mulțumesc că mi-ai oferit un spațiu pentru a vorbi despre asta. Știu că tipografia ceasurilor este o nișă în cadrul unei nișe. Cu siguranță nu este cel mai important lucru din lume, așa că sunt doar fericit când cineva îi acordă atenție!

Gânduri finale despre tipografie Samuel are dreptate, desigur, când spune că acesta este un nișă în cadrul unei nișe. Totuși, simt că acest lucru nu reflectă pe deplin subiectul. Îmi place cum subliniază accentul pe design și meșteșuguri în orologerie. Dacă brandurile sărbătoresc munca de mână la margini și guilloché, de ce să nu sărbătorim și letteringul de mână sau designul de tipografie în general? Dacă mă întrebi pe mine, impactul este la fel de semnificativ.

Aș dori să îi mulțumesc lui Samuel Baker pentru că a avut timpul să răspundă la întrebările mele.

Întoarce-te la pagina principală